We zijn op 19 juni vertrokken van Cherbourg Frankrijk naar Herm Island gevaren. Eén van de engelse kanaal eilanden. Waren we ineens in engeland. Een super mooi klein eilandje waar we voor het eerst gingen ankeren. Een beetje spannend vonden we dat wel, zo tussen allerlei rotspunten in. Raar hoe je perspectief veranderd als je op het water bent.We waren op t strand en dan zie je ineens hoe ver je van die rotspunt en het strand af ligt.Na een onrustige nacht zagen we dat het anker goed had gehouden. Na een paar onwijs idilische ankerplekjes bij Paimpol kregen we wat meer vertrouwen in het anker.

Op naar Audierne waar we een korte vakantie zouden gaan houden. Tot nu toe hadden we veel slecht weer gehad en daardoor niet zo lang op een plek gebleven. Kwamen we daar aan, konden we daar maar 2 dagen blijven vanwege een zeilwedstrijd. We hebben het er wel enorm naar ons zin gehad bij Ed. In zijn tuin konden de kids heerlijk spelen en hebben we gebbq't.Voor het eerst in de Atlantische oceaan kunnen zwemmen, het was eindelijk lekker warm.

20190710_125203

Tijd om de Golf van Biskaje over te steken. We vonden het een voorteken dat we weg moesten, aangezien de voorspelling zeer gunstig was voor de komende dagen. Zonnig met weinig wind, meeste tijd van achter. Heerlijk zeilweertje dus. We vertrokken uit de haven van Audierne kwam er in eens een puist wind op de boeg, waardoor het afmeren wat spannend werd. Gelukkig ging dat allemaal heel goed en waren we vertrokken.Die vorige dag hadden we overdag dichte mist gehad en had Ype op gegeven moment gezegt; wat nog erger is is dichte mist in de nacht. Je raadt het al, die middag en de hele nacht hebben we mist gehad. Lekker dan, hoge golven wind uiteraard op de neus waardoor we amper konden zeilen en alleen op de plotter kijken omdat je meer niet kon zien. Gelukkig hebben we een goede radar en AIS aan boord waardoor we alle schepen wel konden zien.De rest van de 2,5 dagen die we hadden was het super chill. Zonnetje mooi weer, kinderen in een badje spelend, Gennaker op. Heerlijk. De ene dolfijnen groep na de andere kwam langs, zelfs een walvis gezien! Echt heel bijzonder allemaal.We hebben er 3,5 dag over gedaan voor we in A Coruña aankwamen. We ontmoetten daar een vriend, Rienk, waar we mee vertrokken waren. Onze eerste oversteek was goed gegaan. Een overwinnings biertje ging er goed in. Heerlijk nu ook weer om an land te zijn, al waren de eerste aanblikken van land toch wel een beetje weemoedig. Land...mensen...drukte. Dat ging gauw over. Voor de kinderen was er kermis. Die avond optredens en feest. Daar begon onze echte vakantie.

20190710_161626

Eindelijk rust, warm weer en de ene plek nog mooier als de andere. Nu zijn we echt op reis, echt weg. De ontspanning komt en we lezen ons eerste boek. De kinderen spelen heerlijk op het strand en hebben het naar hun zin. Wakeboarden achter onze dingy, wandeltochtjes, barretjes met heerlijk eten onder het genot van de Spaanse zon. Wat is het hier fijn in de spaanse Ria's. Zo hadden we het ons voor gesteld. Ons tripje naar Santiago de Compostelleo was ook heel fijn. Wat een prachtige stad met een kathedraal...nog nooit zoiets gezien. Terwijl ik toch in mijn leven heel wat kerken heb gezien! Heel erg mooi en zo groot! De sfeer van pelgrims die er arriveren was herkenbaar met ons overwinningsgevoel na de oversteek. Jullie hebben het gehaald!

20190719_144535

Na gisteren bij het prachtige natuurgebied Isla de Ons te zijn vertrokken, ankeren we nu bij een klein ria'tje bij het plaatsje Aldán. Nationale feestdag vandaag met weer een kermis. We vallen elke keer met onze neus in het ...feestgewoel!hihi Heel gezellig klein plaatsje. We genieten ons suf :)